Węglowodany nie takie złe jak je malują

Decydując się na dietę bez węglowodanów, nasza kuracja odchudzająca jest skazana na niepowodzenia. Chociaż wiele osób uważa, że powinniśmy jak najbardziej ograniczyć ich spożywanie, to jak się okazuje, badania dowodzą zupełnie co innego.

źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

Eliminowanie cukrów z naszej diety jest sporym błędem, jednak włączając je do naszej diety, musimy wybrać te odpowiednie. Zawartość węglowodanów w diecie powinna wynosić 50%-60% całkowitego zapotrzebowania energetycznego.

Jakie są dobre, a jakie złe węglowodany?

3 rodzaje węglowodanów

  • Cukry proste – możemy je znaleźć w owocach, laktozie w mleku, czy cukrze stołowym
  • Węglowodany złożone – znajdziemy w skrobi, roślinach strączkowych warzywach oraz ziarnach zbóż
  • Włókno/błonnik – znajdziemy w warzywach strączkowych i produktach pełnoziarnistych

Dieta odchudzająca powinna dostarczać minimum 100 g węglowodanów dziennie. Duże znaczenie ma zawartość oraz rodzaj spożywanych węglowodanów. Niedobór bądź nadmiar może powodować otyłość, cukrzycę miażdżyce, a nawet nowotwór przewodu pokarmowego.

Indeks glikemiczny to twój klucz do sukcesu!

Wielu dietetyków zaleca spożywanie produktów o niskim indeksie glikemicznym, ponieważ są one powoli przyswajane, dodatkowo następuje stopniowy wzrost, a następnie spadek poziomu glukozy we krwi po ich spożyciu. To właśnie tym zjawiskiem powinny się najbardziej zainteresować osoby, które są na diecie redukcyjnej, szczególnie dlatego, że umożliwia to ograniczenie napadów głodu oraz niekontrolowanego apetytu.

źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

Produkty o niskim IG

  • Cebula – 15
  • Cukinia – 15
  • Fasolka szparagowa – 15
  • Ogórek – 15
  • Papryka – 15
  • Soja – 15
  • Tofu – 15
  • Bakłażan – 20
  • Czereśnie – 20
  • Czekolada gorzka – 25
  • Pestki dyni – 25
  • Wiśnie – 25
  • Gruszka – 30
  • Mleko sojowe – 30
  • Morele świeże – 30
  • Owoce cytrusowe – 30
  • Pomidory – 30
  • Twaróg odtłuszczony – 30
  • Brzoskwinie, nektarynki – 35
  • Fasola – 35
  • Groszek zielony – 35
  • Jabłka świeze, duszone, suszone – 35
  • Jogurt odtłuszczony – 35
  • Ryż dziki – 35
źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

Te urządzenia mogą ci pomóc w walce o piękną sylwetkę!

Sprzęt sportowy, który nie zajmie dużo miejsca, a działa cuda!

Piłka gimnastyczna

To akcesorium pozwoli ci na efektywniejsze spalanie tłuszczu, z jej pomocą angażujesz do pracy więcej mięśni.

Stepper

Małe urządzenie, które działa cuda. Kilkanaście minut dziennie na tym urządzeniu wymodeluje twoje pośladki, uda oraz łydki. A modele takie jak Stepper Skrętny z regulacją HS-30S dadzą ci jeszcze lepsze efekty w krótszym czasie!

Step do aerobiku

Ten sprzęt także nie zajmuje wiele miejsca, a z jego pomocą możesz zyskać piękne pośladki uda, a nawet brzuch!

Jeżeli według Ciebie te akcesoria zajmują za dużo miejsca, możesz także zainwestować w sprzęty takie jak skakanka, czy hula-hop, kilkanaście minut ćwiczeń z tymi sprzętami sprawi, że zyskasz piękną sylwetkę bez większego wysiłku.

Wszystkie wyżej wymienione sprzęty i nie tylko znajdziesz w sklepie Hop-Sport.pl. Sprawdź ofertę sklepu i dowiedz się więcej na temat tych sprzętów sportowych.

źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

Trochę pomocy od elektroniki też nie zaszkodzi 

Waga dietetyczna

Taką wagę dietetyczną możemy znaleźć nawet za mniej niż 50 złotych, a jest to urządzenie, które określi za ciebie mi.in kalorie spożywanego produktu. W zależności, na jaki model się zdecydujesz, wystarczy, że położysz produkt na wagę, następnie wpiszesz kod produktu, a waga pokaże ci:

  • KCAL – ilość kalorii ważonego produktu
  • SOD – ilość sodu (w miligramach)
  • PROT – ilość białka (w gramach)
  • FAT – ilość tłuszczu (w gramach)
  • CARB – ilość węglowodanów (w gramach)
  • CHOL – ilość cholesterolu (w miligramach)
  • FIBR – ilość błonnika (w gramach)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *