Rowerek treningowy to sprzęt na spalenie kalorii

Każdy z nas zapewne chodzi do siłowni. Postępujemy tak po to, aby popracować nad swoją figurą. Mężczyźni chcą wyrzeźbić swój tors, natomiast my kobiety spalić zbędne kilogramy, które najczęściej odkładają się w postaci wałeczków tłuszczu na brzuchu. Każdy na pewno w takim miejscu znajdzie odpowiedni sprzęt dla siebie. W tym artykule postanowiłam jedynie skupić się na sprzęcie sportowym, który spala kalorie. Odpowiedni do tego zadania na pewno będzie rowerek treningowy. Czemu tak jest? W tym artykule postaram się pokrótce to wytłumaczyć.

rowerekT

Tak więc obsługa takiego rowerku treningowego nie powinna nikomu sprawić trudności. Ćwiczenia na nim natomiast wyglądają dokładnie, tak jak jazda na zwykłym rowerze. Dzięki niemu mamy większą sprężystość mięśni. Rower treningowy zdecydowanie je wzmacnia, lecz z drugiej strony  nie wpływa aż tak korzystnie na zwiększenie wydolności płuc, jak zwykły rower. Jego zaletą jest również to, że angażuje do pracy więcej mięśni, przez co ręce pracują mocniej. Poprzez to urządzenie można także wymodelować sylwetkę, zrzucić zbędne kilogramy oraz wzmocnić nogi, klatkę piersiową i plecy. Treningi na rowerku treningowym poprawiają również nasze samopoczucie, gdyż bardzo nas odstresują. Ale, czy większość z nas wie jak prawidłowo ćwiczyć na rowerku treningowym, by osiągnąć pożądane efekty? Założę się, że nie! Dlatego także w tym artykule przedstawię, jak powinien wyglądać trening intensywny i trening o umiarkowanym stopniu trudności.

A więc:

TRENING O UMIARKOWANYM STOPNIU TRUDNOŚCI;

  • robimy 5 – minutową rozgrzewkę spokojnie pedałując,
  • następnie pedałujemy szybko, utrzymując puls w przedziale 60 – 75% maksymalnego tętna. Sprawdzamy go na wyświetlaczu komputera zainstalowanego na rowerku.

Przykład:

Jeśli mamy 30 lat to nasze maksymalne tętno wynosi 190. Dlatego powinniśmy ćwiczyć z intensywnością określoną przez puls zawierający się w przedziale 0,6*190, a 0,75*190, co daje wartości 114 – 142,5.

  • Pedałujmy przez 10 – 20 minut (czas zależy od naszej wydolności). Z każdym tygodniem powinniśmy zwiększać czas ćwiczeń, aż dojdziemy do 60 minut. Zaleca się, aby ćwiczyć 3 – 5 dni w tygodniu,
  • kiedy nasz trening dobiega końca przez następne 5 minut zwalniamy do spokojnego tempa, obniżając puls do normalnej wartości.
trening intensywny

źródło: pixabay.com

TRENING INTENSYWNY;

  • robimy 5 minutową rozgrzewkę,
  • następnie przez 20 sekund pedałujemy z maksymalną intensywnością,
  • zwalniamy pedałując przez 10 sekund,
  • powtarzamy sekwencje intensywnego i wolnego pedałowania jeszcze 7 razy. Całość powinna nam zająć 4 minuty,
  • na koniec staramy się ochłonąć, aby obniżyć tętno do normalnego poziomu.

 

Jak jasno wynika z powyższego rowerek treningowy to przydatne urządzenie fitness, które pomaga spalić kalorie. Dlatego, aby nasze treningi były bardziej systematyczne powinniśmy kupić taki rowerek do domu. To świetne rozwiązanie pozwoli nam zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *