Poza dietą pamiętaj o ruchu

Osoby, które mają nadwagę i chcą schudnąć na pewno wiedzą o tym, że aby zrzucić zbędne kilogramy nie wystarczy tylko dieta. Pamiętać należy również o ruchu. To właśnie ruch jest bardzo potrzebny w spalaniu kalorii. Dzięki niemu mamy lepszą kondycję fizyczną i np. nie czujemy zadyszki wchodząc na piąte piętro naszego bloku. Dobrym sposobem na ruch jest uprawianie sportu. Najlepszy będzie taki na świeżym powietrzu np. biegi, jazda na rowerze, rolki. Uprawianie sportu to nie tylko wysiłek fizyczny, ale i przyjemność. Nie wszyscy jednak mają czas, aby go uprawiać. Dla osób, którym brakuje czasu znalazłam świetne rozwiązanie, jakim jest kupno rowerku treningowego. Taki rowerek treningowy niesie za sobą wiele korzyści, które teraz pokrótce wymienię.

rowerek tr

Po pierwsze rowerek treningowy w domu to dla nas oszczędność czasu i pieniędzy. Ileż to razy marnowaliśmy większą część dnia, aby dojechać do naszej ulubionej siłowni, by poćwiczyć m.in. na rowerku. A w dodatku na miejscu okazywało się, że jest on zajęty przez inną osobę i musimy czekać, aż będzie wolny. Jeśli natomiast chodzi o pieniądze to także traciliśmy ich sporo, chodząc na siłownię. Spowodowane było to głównie tym, że taki karnet na siłownię wcale nie był tani. Kolejnymi zaletami rowerku treningowego w domu jest możliwość ćwiczenia w późnych godzinach i przyjaznym otoczeniu. W naszym mieszkaniu możemy ćwiczyć o każdej porze dnia, nawet przychodząc późno z pracy. Takie treningi bardzo nas odstresują po ciężkim dniu spędzonym poza domem. Na rowerek treningowy możemy także zapraszać znajomych, przyjaciół, rodzinę, by ćwiczyli razem z nami. Owe treningi dają nam bardzo dużo m.in. pomagają zrzucić zbędne kilogramy, zmniejszają ryzyko otyłości i związanych z nią chorób oraz cukrzycy. Jazda na nim także świetnie działa na nasz układ krążenia i mięśnie nóg. Ale, czy mając taki rowerek treningowy w domu wiemy, jak z niego korzystać, aby się nie przeforsować? Załęże się, że nie wszyscy. Dlatego też teraz przedstawię program ćwiczeń dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych.

A więc:

PROGRAM ĆWICZEŃ DLA ŚREDNIO ZAAWANSOWANYCH:

Specjaliści fitness dowiedli, że treningi przerywane zwiększają efektywność w zrzucaniu wagi. Trening przerywany oznacza serię intensywnych ćwiczeń z przerwami na odpoczynek. Naukowcy z Wielkiej Brytanii udowodnili, że osoby ćwiczące z przerwami spalają 3 razy więcej tłuszczu niż osoby ćwiczące jednym ciągiem!
Przedstawię teraz plan treningowy – pamiętajmy, jednak,aby przed wykonaniem tego planu najpierw się rozgrzać:
1. Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 12 sekund
2. Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 12 sekund
3. Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 12 sekund
4. Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 12 sekund
5. Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 12 sekund
6. Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 12 sekund
Tak powinny wyglądać 2 minuty z 20-minutowego treningu. W zależności od naszej kondycji, możemy potrzebować dłuższych przerw. Nie ma sensu ćwiczyć ponad miarę przed osiągnięciem połowy czasu przeznaczonego na trening. Należy tak ćwiczyć, co drugi dzień. Wraz ze wzrostem naszej sprawności możemy zwiększyć nasz wysiłek. Pamiętajmy również, by „wygaszać się” po każdym ćwiczeniu.

źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

PROGRAM ĆWICZEŃ DLA ZAAWANSOWANYCH:

Program zakłada wzrost czasu ćwiczeń z 8 do 20 sekund, z przerwami dochodzącymi do 45 sekund. Po każdej pełnej serii odpoczywajmy przez 2 minuty. Wykonujemy 3 serie, pamiętamy przy tym o rozgrzewce:
1.Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 45 sekund
2. Spory wysiłek – 10 sekund
Przerwa – 45 sekund
3. Spory wysiłek – 15 sekund
Przerwa – 45 sekund
4.Spory wysiłek – 20 sekund
Przerwa – 45 sekund
5. Spory wysiłek – 15 sekund
Przerwa – 45 sekund
6. Spory wysiłek – 10 sekund
Przerwa – 45 sekund
7. Spory wysiłek – 8 sekund
Przerwa – 45 sekund.

 

Jak wynika z powyższego, aby się odchudzić nie wystarczy tylko dieta. Musimy także pamiętać o ruchu. Ruch to samo zdrowie, dlatego powinniśmy być w ciągłym ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *