Jakie ryby warto spożywać?

Ryby są nie tylko smaczne, ale także zdrowe, przynajmniej tak większość z nas myśli, jak się jednak okazuje, nie każda ryba jest tak zdrowa, jakbyśmy tego chcieli. Dlatego dzisiaj przyjrzymy się im bliżej, aby dowiedzieć się jakie ryby są zdrowe.

 

źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

Przede wszystkim te ryby, które żyją w brudnych wodach, pełnych toksyn nie należą do zdrowych ryb, to samo tyczy się tych hodowanych, które z kolei zawierają antybiotyki. Zobaczcie więc jakie ryby warto kupować.

Łosoś – posiada on wiele kwasów tłuszczowych wielonienasyconych, dużo witamin A, D, E i B oraz jod i potas. Chcąc wybrać zdrowy okaz łososia, powinniśmy zwrócić uwagę na te atlantyckie i pacyficzne. Powinniśmy unikać łososi hodowlanych norweskich oraz łososia bałtyckiego.

Pstrąg – najłatwiej dostępnym pstrągiem jest tęczowy, który hodowany jest w gospodarstwach rybackich. Kupując pstrąga lepiej decydować się na mniejsze okazy. Jest to ryba słodkowodna, która posiada najwięcej kwasów omega-3.

Karp – żyje w stawach i wodach wolno płynących, większość z nich pochodzi z hodowli. Jest to ryba, której nie powinniśmy się obawiać, choć jego produkcja jest duża, to nie wpływa to na jego jakość.

Śledź – jest to ryba tłusta bogata w kwasy omega-3, zawiera ona witaminy E, D (nawet 10 razy więcej niż mleko) oraz B, fosfor, wapń, potas, żelazo, selan. Na rynku dominują śledzie z Atlantyku, gdzie nie ma problemu nadmiernej ilości dioksan. Powinniśmy raczej unikać śledzi z wybrzeży Szkockich oraz Szetlandów.

Miruna – jest ona kojarzona z dorszem, jednak jest ona od niego o wiele zdrowsza. Jest ona źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych w tym omega-3.

Mintaj – od innych ryb różni go przede wszystkim wysoka zawartość fosforu, niestety ma on 3 razy mniej potasu niż pstrąg.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *