Domowe ćwiczenia odchudzające

Każdy z nas marzy o nienagannej figurze, bez wałeczków tłuszczu na brzuchu, czy też biodrach. Aby to osiągnąć większość z nas stosuje różnego rodzaju diety, a dodatkowo także ćwiczy, żeby odchudzanie było jeszcze skuteczniejsze. W tym celu wybieramy się do siłowni, ale jak się później okazuje rezygnujemy z niej, ponieważ brakuje nam czasu, a poza tym taki karnet na siłownię sporo kosztuje. Dlatego znalazłam świetne rozwiązanie dla nas, jakim są domowe ćwiczenia odchudzające, które możemy wykonywać sami w domu i o każdej porze dnia. Teraz przedstawię kilka z takich ćwiczeń.

ćwiczenia w domu

Domowe ćwiczenia odchudzające

Pierwsze ćwiczenie nosi nazwę „nożyce”. Wykonujemy je kładąc się na podłodze na plecach, ręce układamy wzdłuż ciała, natomiast nogi także złączone kładziemy na podłodze. Następnie podnosimy złączone nogi na kilka centymetrów nad ziemią i przez 2 minuty wykonujemy ruch. Ruch nóg ma wyglądać tak jakby nogi zakładały się na przemian, jak nożyczki. Po tym ćwiczeniu wracamy do pozycji wyjściowej, liczymy do 10 i znowu unosimy nogi tym razem wyżej i powtarzamy ćwiczenie kilka razy. Następne ćwiczenie to tzw. „wypychanie bioder”. Aby je wykonać także kładziemy się na plecach. Następnie sprawdzamy, czy plecy przylegają do podłoża, układamy ręce wzdłuż ciała, uginamy kolana, napinamy pośladki i unosimy biodra w górę. Teraz wypychamy jeszcze bardziej w górę biodra i jednocześnie unosimy wyprostowaną nogę. Staramy się wytrzymać tak chwilę i wracamy do pozycji wyjściowej. Zmieniamy nogę i powtarzamy ćwiczenie. Ostatnie trzecie już ćwiczenie, jakie tu wymienię nazywa się „unoszenie nogi w górę”. Ćwiczenie to polega na tym, że klękamy na podłodze i tułów opieramy na przedramionach. Następnie sprawdzamy, czy kolana i łokcie są ugięte pod kątem 90 stopni i wciągamy brzuch. Teraz ugiętą w kolanie nogę unosimy w górę, napinając przy tym pośladki. Wytrzymujemy chwilę i wracamy do pozycji wyjściowej. To samo robimy z drugą nogą i tak to ćwiczenie powtarzamy 10 razy na każdą nogę.

źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

Do następnych ćwiczeń domowych możemy wykorzystać przedmioty jakie się w nim znajdują. I tak oto ćwiczenie z wykorzystaniem stopnia polega na położeniu prawej nogi na stopniu i dołączeniu do niej lewej. Schodzimy w odwrotnej kolejności, najpierw lewa potem prawa noga. Ćwiczenie powtarzamy 4 minuty. W następnym ćwiczeniu wykorzystujemy piłkę. Siadamy na podłodze, stopy rozkładamy na szerokość ramion, pięty mocno przykuwamy do podłogi. Teraz bierzemy piłkę do rąk i wyciągamy ją przed sobą. Powoli pokładamy na plecach, napinając jednocześnie mięśnie brzucha. Kiedy jesteśmy w połowie drogi powrotnej wykonujemy skręt w lewo i dotykamy piłką podłogi i wytrzymujemy tak kilka sekund, potem powoli obracamy się w prawo i znów wytrzymujemy kilka sekund. Potem wracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 2 minuty. Ćwiczenie ze ścianą, jak sama nazwa wskazuje wykorzystuje ścianę. Do jego wykonania będzie potrzebny nam kawałek ściany oraz piłka. Piłkę układamy pomiędzy swoimi plecami a ścianą. Wciągamy brzuch, a stopy rozsuwamy na szerokość ramion. Teraz powoli opuszczamy się w dół, aż wykonamy przysiad równoległy do podłogi. Teraz napinamy pośladki i podnosimy się w górę. Pamiętaj, aby piłka znajdowała się cały czas pomiędzy twoimi plecami a ścianą. Ćwiczenie powtarzaj przez 2 minuty.

Jak wynika z powyższego, aby osiągnąć zgrabną figurę możemy ćwiczyć w domu. Trzeba tylko wiedzieć, jakie ćwiczenie na jaką część ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *